måndag 23 augusti 2010

Upp o nervända världen

Enligt alla mätningar kommer ovanstående sitta kvar.Jag fattar det bara inte.Jag söker efter förklaringar.Jag trodde inte hatet mot bidragstagare var så stort.Eller mot invandrarna.
Jag måste ha gått omkring i en drömvärld och inte märkt hur oerhört högervriden allmänheten har blivit.Jag befinner mig i chock.
Jag orkar bara inte läsa en enda jävla läsarkommentar till i aftonblaskan.Jag blir först förbannad men sedan bara ledsen faktiskt.
Denna arrogans.Denna översittarattityd.Dom här högermänniskorna går faktiskt runt på fullt allvar och tror sig vara mer värda än andra.Dom verkligen tror på sin egen ruttna ideologi.
Det är för mig obegripligt.Allt detta hat,all denna bitterhet som visas mot alla sjuka,arbetslösa,socialbidragstagare.dom ska sättas åt!Varför är människor så bittra?
Eller är det bara en liten skitminoritet som faktiskt tycker så här?
Är mätningarna felaktiga?
Media är så inihelvete högerstyrt så det är svårt att veta.
Halva svenska folket stöder alltså alliansen och dom är på minst sagt aggressiv frammarsch.Dom dyker upp i varje politisk blogg och jobbar stenhårt på att sprida sin propaganda.Andra halvan av svenska folket består av dom som röstar rödgrönt samt en troligen rätt stor grupp som skiter i allt
Ja skita i allt kan man ju men medans ni sitter därhemma och gör det så gynnar ni borgarna med era uteblivna röster
Det är ju synd...........
När ska folket öppna ögonen och se vart vi är på väg?
På mitt jobb röstar en förkrossande majoritet rödgrönt
Konstigt vore det väl annars
vi jobbar inom vården i den offentliga sektorn
Men en kvinna ska rösta på moderaterna
På frågan varför löd svaret
"Jag vill inte betala för sjuka och invandrare"
Kvinnan är sjuksköterska och invandrade till Sverige från Polen för några år sedan


vi andra blev svarslösa.........jag menar.....vad säger man!!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar