lördag 21 augusti 2010

Linda och Bert

drar sitt strå till stacken för borgarna.
Dom berättar hur dom jobbat och slitit från dom varit typ fem år och ojar sig ikapp över den lata ungdomen.
Konstigt vad alla är lata ,arbetslösa och invandrare och sjuka och ungdomar
Vilka är det som inte är lata egentligen?
Ja Bert och Linda t.ex
Där har ni två olata!

Hör här ungdomar vad tant Linda berättar:
Själv tänker jag ”vad har jag för val” och sedan kör jag. Jag säljer säljer säljer hela dagarna, varje dag, jämt. Jag har inget val, jag måste dra in pengar. Jag har aldrig varit utan jobb för att jag sett till att ha jobb. Alltifrån sälja toarullar genom dörrknackning som teen via posten, hotellstäd, kafe, hamburgerställe, ica, dagis, aupair mm mm till mina egna bolag. Jag har ingen som helst utbildning. Ingen har gett mig några jobb. Jag lyfter luren och frågar om någon vill ha mina tjänster. Jag kan blogga, skriva, göra events/fester/baluns, skapa pr åt andra, ta hand om lanseringar, sätta ihop folk med rätt personer (min bästa business) etc etc. Vad vill ni ha mig till, jag är tillgänglig årets alla dagar.

så släpp nu tvspelskontrollerna och ut och sälj toarullar med er!
Hon säljer säljer hela dagarna,alla årets dagar och hinner inte äta .
Ett stressigt liv hon har Skugge men hon ljuger lite för skriva kan hon ju inte
Däremot kanske hon är bra på att sälja toarullar!


Bert har åxå haft ett slitigt liv minsann!
Var han fyra när han började arbeta?
Vi låter honom själv berätta
Själv startade jag som bärplockare, när jag drygade ut veckopengen med försäljning av blåbär och lingon, och det var ett alldeles utmärkt extraknäck.


Så det är bara att välja




eller


Nu kör vi!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar