söndag 8 augusti 2010

Finns det ett parti som heter Mona?

Ja inte ska jag rösta på Mona iallafall säger Folket
Ursäkta men vilket parti är det?
Är det verkligen möjligt att Folket är så ytliga?
Att man lägger sin röst på en person och inte på en politik?
Ja isåfall har Folket den regering dom förtjänar
Behåll dom då

Aftonblaskan hade frågan en dag om hur mycket skatt Folket var villig att betala
Påfallande många hade svarat
Ingen alls
Begåvat

Folket låter sig mutas med några hundringar i sänkt skatt och löftet om en blomstrande framtid
Alla kan bli rika
Du med
Men tänk efter Folket
Hur troligt är det att just du och jag kommer att bli rika?
Jag jobbar som undersköterska med en lön på 20 000
När kommer jag bli rik?
Under nästa mandatperiod?
Medelinkomsten i hela landet ligger på 21 000
Det är en jävla massa som ska bli rika
Ja med den inkomsten behövs rejäla skattesänkningar
Nästan så att man faktiskt lär behöva bli befriad från all skatt
Att rösta på Alliansen är som att spela på lotteri
Hur troligt är det att du drar högsta vinsten?
Nu är ju inte detta på något sätt högerns dröm med ett samhälle där alla är rika
Nej vi behöver klyftorna
Vi behöver dom fattiga
Så att vi har något att kämpa för
Men ord som kollektiv och jämlikhet och rättvisa och solidaritet
låter så tråkiga
Då har vi inget att drömma om och kämpa för
Läser man kommentarer från Folket
så ser man en stor invandrarfientlighet för att inte säga ren rasism
Ett stort kvinnoförakt med en föraktfull ton mot dom s.k. jävla feministerna
En stor acceptans för prostitution och sexköp
Ett förakt mot dom s.k. bidragstagarna
D.v.s. sjuka,ensamföräldrar,arbetslösa
En föraktad grupp som får skylla sig själva
Folket har talat
Dom tycker inte om Mona
Dom är mer intresserade av vem som leder Allsång på Skansen och Lets dance
Vadå vänster-höger ideologier
Dom tycker inte om Mona sa jag ju
Folket har talat och jag inser att jag själv tillhör en minoritetsgrupp
Vad gick fel frågar man sig
Varför går socialdemokraterna mot ett katastrofval?
Varför är moderaterna största partiet?
Jo men Folket har talat
Detta är vad Folket vill ha
Ett skit i andra samhälle
Ett tänk på dig själv samhälle
Ett Det är viktigare hur du ser ut än vad du säger samhälle.......ja inte röstar jag på Mona samhälle
Ett samhälle med hårdare tag i skolan
Ett samhälle där det lönar sig att jobba jag ska fan inte betala för lata jävlar och säkert är dom invandrare åxå samhälle
Ett samhälle för Kärnfamiljen där vi minsann själva ska få bestämma att Mamma ska vara hemma i hundra år till
Ett samhälle där jag kan välja att köpa mig en bättre vård för mig och dom mina 
Dom som inte har råd får väl skylla sig själva
Är dom inte nöjda kan dom ju åka tillbaka dit dom kom ifrån för det vet man ju att dom säkert är invandrare
Folket har talat
Så låt dom nu få vad dom vill ha men chansen att dom ska bli rika är väl lika stor som att dom ska bli träffade av blixten
Jag säger bara
Lycka till
Vad var det ni sa 
sa ni?
Ni ska inte rösta på Mona
ok
Men är hon med i Allsång på Skansen
eller har jag missuppfattat det här?








http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7585755.ab

5 kommentarer:

  1. Hej,
    Vilket träffsäkert inlägg. Skrivet med sån humoristisk ironi att jag log.
    Det var skönt att få le åt eländet!
    Du fick verkligen till orden!

    Önskar dig en riktigt trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Riktigt bra skrivet!

    SvaraRadera
  3. Men å vilken fin bakgrundsbild Mona har på sin data! Hur kan man INTE älska Mona?????

    SvaraRadera