söndag 8 januari 2012

att vara i helvetet och komma ut ur det igen

Sanna Lundell berättar i sin blogg om hur fruktansvärt hon upplevde det att som hon uttrycker det "slakta granen" för egen hand.Det var ett rent helvete och hon klippte och sågade och slet och ända fram till midsommar hittade hon granbarr efter den djävulen!
Nu funderar hon kring detta hur hon skulle kunna slippa detta helvete och överlåta slakten på någon annan.
Förslagsvis på den lata initiativlösa arbetslösa ungdomen.
Hon låter som Linda Skugge och Littorin i en och samma person och det får mig att åxå tänka på att jag vill gå ut och slakta!
Kära Sanna jag gillar ju dig men du låter som en liten bortskämd överklasskärring!
Oj vad jobbigt att slakta granen.........jag tror jag går och lägger mig och svimmar lite som Kurt Olssson skulle ha sagt.Bäst att ringa in någon liten människa som kommer och gör grovjobbet åt mig!
Sedan ska det tvättas och städas åxå.Jag orkar bara inte!!!!!!!!!!!!!!!!
Visst är det jättebra att skapa arbetstillfällen och säkert finns det någon som vill ta jobbet som granslaktare.Men hela den här moderatleken vi leker idag med herrskap och tjänstefolk där dom som har råd anlitar små människor till att utföra alla tråkiga sysslor medans vi andra som inte har löner som räcker till att avlöna andra vi får ta hand om det trista själva.
Detta skapar klyftor och det blir omöjligt för oss att förstå varandra då vi lever så olika liv.
Jag menar allt är ju relativt men om man upplever en granslakt som helvetet då vet jag inte riktigt vad man ska ta till för ord för att beskriva det verkliga helvetet!
Själv har jag slaktat min gran idag Sanna och jag kan säga att jag kom levande ut ur det hela.
Om det var helvetet jag befann mig i så är helvetet intet att frukta!!!





5 kommentarer:

  1. Det var överklass fasoner må ja säga!!! Men jag tror inte att det är så illa som det låter...Hon kanske hade en bad day....Hon har ju fantastikt röda gener så jag tror vi kan förlåta henne!

    SvaraRadera
  2. Såg att det bara är 985 dagar kvar till valet! GÖTT!

    SvaraRadera
  3. JAG HAR BOKAT NYC IDAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nu kommer lyckan får en hund som jag!!!!!!!!!!

    SvaraRadera