söndag 11 september 2011

Datum som påminner om personliga katastrofer

och världens

11 september

Dagen då World Trade Centertornen föll

men åxå det datum då min Pappa somnade in för alltid

22 juli

Dagen för terrordådet i Oslo och massmordet på Utöya

men åxå det datum då min Mamma lämnade mig

Så vävs dessa datum samman

Jag satt med Pappa och såg på TV

Vi såg människor som höll varandra i handen och hoppade

Bort från den skrämmande heta elden

hoppandes mot en säker död

Dom höll varandra i handen

En hel värld var chockad

Men allt jag kunde tänka var

Mamma

Hon hade gått bort samma år 2001

22 juli

Vi visste inte då att 22 juli för alltid skulle skrivas in i historieböckerna efter terrordådet i Norge 10 år senare

För oss var det inskrivet i vår personliga historiebok
Vår personliga katastrof

Vi visste inte heller då 11 september 2001 när Pappa och jag satt och sörjde Mamma och tittade på tv och såg katastrofen i New York att 11 september 2008 ,7 år senare skulle vi återigen få uppleva vår personliga katastrof

För evigt inskriven i vår personliga historiebok

Jag vill hedra dom datum som för evigt förändrade världen därute men åxå vår lilla värld härinne




4 kommentarer:

  1. Sorgen...Alla vi saknar..Finns inget att säga..Vi får bara ta emot sorgen och göra så gott vi kan.. Dom största (i dubbel bemärkelse när det gäller vissa) har lämnat oss..Vi ses i Nangiala CC,morfar och mormor!

    SvaraRadera
  2. Underbar låt att hämta styrka ifrån! Jag älskar dig Bruce! Tack för att du finns!

    SvaraRadera
  3. Hejdå mammie nu åker jag till NY och Asbury och lägger rosor till vår store man.See you further up on the road!

    SvaraRadera
  4. Väldigt fint skrivet, Mammi. Verkligen.

    SvaraRadera