måndag 19 september 2011

Coffee is the answer


Kaffet

Denna livgörande dryck

Som får mig att vakna till ännu en ny dag

Eller en ny natt på jobbet

Jobbar man i sjukvården så har kaffet en väldigt central roll

Det är typ det första man visar vikarien som kommer

Här är kaffebryggaren 

Ta dig en kopp

Ibland stöter man på underliga varelser som inte dricker kaffe

Hur vaknar dom?

Eller går dom runt likt zombies genom tillvaron utan mening och mål?

Kaffet är en av dom verkliga meningarna med livet

Startmotorn som får igång en

Jag började dricka kaffe med Mamma när jag var sådär 12-13 år

Vad vuxet det kändes

Där satt vi och drack kaffe och talade och alla ord fick liksom en annan tyngd ihop med kaffet

Vi samtalade om allt och om livet och vi drack kaffe


Mamma och jag


Två kvinnor fast jag bara var tolv


Fint minne det där


Tidigt på morgonen kl. 5 gör vi kaffe på jobbet till patienterna


Det finns kaffe säger vi och deras ansikten lyser upp


Ååååh


Där har vi en anledning att stiga upp!




 

2 kommentarer: