tisdag 19 april 2011

Message to God

Borde kanske bli provocerad av det Alex säger om tatueringar
Jag som älskar mina tattoos 
Konstigt nog blir jag aldrig provocerad av Alex
Säg Linda Skugge eller Marcus Birro till mig och jag går igång direkt
Bara deras jävla namn räcker för mig
Jag blir såinihelvete provocerad
Men med Alex mer så ler jag lite överseende sådär
Jaja låt honom hållas tänker jag
han vill ju bara ha en motreaktion
Han vill bara retas lite och testa gränserna
När han nu i sitt radioprogram säger att människor som tatuerar sig egentligen är trasiga 
och självdestruktiva
och olyckliga
lite som att skära sig
Olyckliga jävlar helt enkelt
så borde jag ju bli provocerad och skrika tillbaka
Jag är alls inte olycklig!
Särskilt i denna tid då vi kräver att vi ska vara
lyckade
och lyckliga
Att vara olycklig är lågstatus
ett tecken på att man har misslyckats
Rik
lycklig
och snygg var det ju
Men jag blir inte det minsta provocerad utan tänker
ja....kan ligga något i det fast ändå inte typ
Alltså
Livet är toppar och dalar
att tro något annat är ju bara dumt
Att uppleva lycka är underbart och alldeles fantastiskt
Får man uppleva den stora ynnesten  det innebär att få vara lycklig en stund i livet
så räcker det alldeles tillräckligt
Att bara gå runt och vara just lycklig
Man har inget behov av att visa upp
Man bara är
Ett ångestfyllt krav av att visa upp lycka har inget med verklig lycka att göra
Jag är en människa fylld av passion
På gott och ont
Då mår man jävligt bra ibland
men åxå jävligt dåligt emellanåt
Det är priset man får betala
Fast när jag tänker på saken vill jag inte ha det annorlunda
Tatueringar var det ja
Det kan vara ett uttryck för så mycket
framförallt är det ett statement
detta tror jag på
detta älskar jag
detta eller denna vill jag hylla
det här är min programförklaring
det här är vem jag är
själva processen är ju smärtsam
Det känns att tatuera sig och man är lite stolt över att man vågar
Precis som vi kvinnor är stolta över att vi genomgått och faktiskt överlevt förlossningssmärtan
Man kan höra kvinnor nästan tävla om vem som haft mest ont och det kan man ju tycka är fånigt
Men det handlar nog bara om att få ett erkännande
en bekräftelse på att
Ja du var duktig som klarade dig igenom det!
Att tatuera sig är lite coolt
lite modigt
Jag vågar
det gör lite ont men jag törs
Tatueringen sitter kvar för livet
och det är åxå modigt
Jag vågar göra ett statement som inte går att tvätta bort
Jag står för det här
Det kan åxå vara som min
No surrender tatuering
som ju dels är en hyllning till Bruce såklart
men åxå ett sätt att ge Gud fingret och säga
No retreat baby
No surrender

Det är helt enkelt ett

Message to God




En annan tatuerad kvinna


 

2 kommentarer:

  1. Kan hålla med Alex lite...fast jag tycker inte att det är något fel i att vara lite trasig...och jag ÄLSKAR mina små sagor på min hydda!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Bra skrivet som vanligt - också ett litet löjligt inside joke - tror du inte innerst inne att du ändå är skör och sårbar :-))

    SvaraRadera