lördag 2 april 2011

Dödslöpet,Alex och jag

I en veckas tid nu har jag gått och skrattat åt Ola Rapace och dödslöpet i Schulman Show
Det är så jävla roligt
Tycker jag
Gårdagens löp på Göran Hägglund var inte fullt lika roliga men så är ju inte han en så rolig figur heller
Men jag kunde stå ut med hans närvaro
Förmodligen beroende på Alex och själva formatet
Nu har jag som sagt gått runt och skrattat och fnissat åt Rapacelöpet sedan förra Schulman Show 
Har inför en oförstående omgivning försökt förklara hur roligt det är
Alltså
Tänk på Ola Rapace säger jag
Hur han är eller åtminstone hur vi uppfattar att han är för vi känner ju honom inte
En tuff cool kille som bara kör på liksom
Oberörd
Inget får honom att backa
Men döden rår han inte på den lille jäveln
Nu är du inte så tuff längre Ola Rapace!
Nu är du död!
Man tänker sig journalisten som burit på ett hat mot Rapace och nu får han chansen att äntligen nita till honom

Nu du

Nu fick du så du teg
Nu är du inte så kaxig
Nu är du död
Omgivningen ser oförstående ut och absolut inte road
Ännu roligare blir det ju när man tänker in bakgrunden till dom här dödslöpen försöker jag
Alex lider liksom jag av svår dödsångest och hypokondri
Jag märker hur jag talar som om jag kände Alex
Omgivningen ser ännu mer oförstående ut
Vad är det för roligt med det
Nej att lida av dödsångest är sannerligen inte roligt
det är fasansfullt
Krampaktigt svettigt håller den dig vaken och i kombination med inbillade hypokondriska sjukdomssymtom blir den närmast outhärdlig
Men den är känslig för en sak den jäveln
Galghumorn!
Den sjuka humorn
Där är vapnet som man ska använda
Som rår på den
Dödsångesten
Rädslan för döden
Humorn som ger döden fingret
Vad säger du nu då döden
Nu är du inte så kaxig längre!
Vi driver med dig döden
Vi fejkar döden
Nu är det vi som bestämmer vem som ska vara död och inte du
Fick du döden!!
Ola Rapace gapskrattar
Han fattar hur roligt det är
Men inte min oförstående omgivning
Så jag får väl gå här då och fnissa för mig själv
Jag tänker ut  egna löp jag skulle vilja trycka upp
Det blir en rolig lek
En dödslek










3 kommentarer: