torsdag 2 september 2010

Horarbetaren Skugge

kan tyvärr inte hålla sig borta från media
Horarbetare Skugge skriver återigen att ungdomar är lata
Nu blir ju många unga ledsna och känner sig påhoppade men jag vill säga till er ungdomar
Bry er inte!
Ni förstår
Horarbetare Skugge har betalt för att tycka
Hon tycker i själva verket ingenting
Detta har hon skrivit i sin blogg
Hon får helt enkelt betalt för åsikter och nu har pappa Reinfeldt betalt henne en summa för att tycka om ungdomsarbetslösheten som ju för övrigt bara är en synvilla
Innuti horarbetare Skugge är det alldeles tomt och innehållslöst
Detta är bara köpta åsikter
Så som sagt
Bry er inte
Horabetare Skugge tycker ingenting
Är ingenting
Synd bara att detta ingenting får ta upp plats i media

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/samhalle/article7712800.ab#abArticleComments 


 

6 kommentarer:

  1. Allt jag ser är en skugga...det är det hon är...en skugga...

    SvaraRadera
  2. Kanske söker hon jobb som ny arbetsmarknadsminister.
    I vilket fall som helst, om hon nu kan skaffa ungdomar jobb på 20 min. Varför slösade då alliansen 3 miljarder på inkompetenta jobbcoacher.

    Dags att byta regering!
    Inte 4 år till med alliansen!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag heter Sandra och är 19 år. Jag förstår inte varför du tycker så illa om Linda Skugge. Jag tycker att hon har rätt och hon är en skitbra förebild för unga, särskilt unga tjejer. Allt hon säger är ju att man måste kämpa lite för att att få något och inte ha inställningen att det räcker att sitta och vänta på att någon kommer och ger en ett välbetalt jobb med eget kontor och laptop. Jag tycker inte unga automatiskt kan förvänta sig att tjäna lika mycket som de som har jobbar massor av år eller har pluggat länge på högskola eller universitet. Själv kommer jag från ett genomsnittligt medelklasshem och har aldrig fått något gratis. Jag har jobbar som städerska, har vänt hamburgare på Mc Donalds, varit telefonförsäljare och jobbat inom hemtjänsten. Skitjobb kanske, men jag var jättelycklig när jag fick dem eftersom det var på mina egna meriter. Jag är stolt över allt jag gjort trots att jag är så ung. Alla måste börja nånstans och har man jobbat tidigare och varit beredd att ta de lite obekväma jobben så är det lättare att få jobb sen. Jag är jätteglad över mina erfarenheter. Vad är det för fel med att behöva kämpa lite för saker? Jag vill inte vara otrevlig, jag skulle bara vilja veta varför det är så fel med att vara ambitiös.
    Ha det bra
    Sandra

    SvaraRadera
  4. Hej Sandra!

    Jag ska låta Dobby´s matte svara för sig men jag skulle också vilja svara dig: Tex läste jag vad Linda Skugge tyckte om dom som jobbade inom vården: Alla som jobbar inom vården är idioter och röker gula Blend...

    OK...en människa som säger så tycker INTE jag är en bra förebild för oss unga!!!

    Linda Skugge har jag inget till övers för...usch..men jag tycker att det är bra att du jobbar och sliter Sandra! Keep up the good work! Mvh Moa

    SvaraRadera
  5. Hej Sandra!
    Det är väl ingen som påstår att det är fel att jobba?
    Skugge däremot är ett stort FEL!
    Jag har följt henne under åren och hon uttrycker ett otroligt förakt för männikor.Hon utgår hela tiden från sin egen lilla inskränkta värld och är otroligt fördömande mot andra.
    Vi som jobbar inom vården,kvinnor i låginkomstyrken kallar hon lata och oföretagsamma,dessutom byter hon åsikter som det passar och ibland påstår hon sig inte tycka alls .hon bara får betalt för en åsikt.
    Jag tycker det är beklagligt att du ser henne som en förebild och hoppas du tänker om när du läst hennes blogg och krönikor.Där kan du få se på förakt.Jag tycker hon står för en vidrig människosyn

    SvaraRadera
  6. Jag var själv arbetslös under ett års tid under 90-talet. Jag gjorde inget annat än att söka jobb - men fick inget. Jag var så ledsen och nedstämd i perioder pga inget napp på jobb - det hjälpte verkligen inte att knacka dörr - det fanns verkligen inga jobb att få! Jag lyckades hålla mig uppe med hjälp av timanställning inom Arla där jag kunde få knega någon dag eller två varje månad. Det hela slutade med att jag hoppade på en utbildning och min framtid blev helt plötsligt en annan. Tur att inte Linda Skugge fanns på den tiden, hon hade nog knäckt oss unga rejält med sina elakheter. Hon är djupt okunnig och nonchalant. Verkligen ingen förebild för någon. Bort med henne!

    SvaraRadera