torsdag 17 maj 2012

Norge!!

Jag följer "hans vars namn inte ska nämnas" rättegång varje dag på aftonbladets eminenta livechat.
Just nu är det överlevarna som vittnar.
Dessa fantastiska barn och ungdomar.
Jag gråter mig genom deras vittnesmål.


Jag föddes i Arvika,sju mil från norska gränsen.Jag titulerade mig tidigare värmlänning.
Nu ska jag kalla mig norsk!! 





MB: Är det något du vill tillägga?
 Glenn Martin Waldenstrøm:
– Bara att när jag satt och läste en artikel om Breivik så sa han att han hade sett en person som låg och blödde kraftigt från halsen inne i salen. 

 Glenn Martin Waldenstrøm:
– När jag läste det så kommer jag ihåg att jag tänkte ”Ha, jag lurade dig”.  


Alla ler mot Glenn Martin Waldenstrøm när han lämnar vittnesbåset.
Han själv suckar djupt.
 




 Finns det något som du vill säga till gärningsmannen?  

Frida Holm Skoglund: Att norsk ungdom kan simma. 




 Vittne C tittar på Breivik och säger ”Det är tydligt att vi har att göra med en person som är väldigt emotionellt instabil” 


han tittar länge på Breivik


Nickar.



     

1 kommentar: