lördag 15 januari 2011

127 Hours

Jag får dödsångest och panikångest och ont i armen
James Franco är förstås lysande
Det är en sann historia om Aron som är bergsklättrare
Han fastnar med sin arm under ett klippblock och tvingas amputera armen för att komma loss
Men kniven han har är slö så därför måste han se till att bryta av benen innuti armen först
Som sagt så spelar Franco övertygande
Men filmen blir för mig ingen upplevelse utan bara en plågsam kamp i väntan på själva amputeringen som man vet ska komma
Filmen får en stark trea för James Francos skull
och för Aron som levde och genomled det!






 

2 kommentarer:

  1. Jag fick ännu ondare efter jag sett Black swan....ont i fingrarna,knäna...AAAAAAAJJJJJJJJJJJJJJ!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Ja det kan vara smärtsamt att sitta i juryn!Nu har jag sett Black Swan och den har intagit första platsen för mig!!

    SvaraRadera